Az Indexen is megjelent, a NEFMI honlapján részletesen olvasható az új közoktatási törvény tervezetének vitaanyaga. Azzal együtt, hogy számos helyeselhető lépést tartalmaz a javaslat, egyes területeken szerintem teljesen elszakad a realitásoktól. Erre jó példa, hogy érettségire csak az bocsátható, aki legalább 60 óra társadalmi munkát végez (=kb. 10 munkanap, gondolom a nyári szünet alatt), vagy az, hogy az eddigi 5 helyett 6 tárgyból kell érettségizni. A pálmát azonban az viszi, hogy a 6 ill. 8 osztályos gimnáziumokban kötelező lesz 3 nyelvet tanulni.
Na most, én alapvetően a konzervatív oktatási szemlélettel rokonszenvezek, és szurkolok is rendesen, hogy abból a katyvaszból, ami a közoktatásban kialakult, ki lehessen mászni valahogy. De nem lehetne inkább reális, teljesíthető célokat kitűzni? Mondjuk azt, hogy aki elvégez egy gimnáziumot, az egy európai idegen nyelven normálisan beszéljen?
Itt jegyzem meg, hogy Hoffmann Rózsa államtitkár asszony hivatalos önéletrajza szerint (nyelvszakos diplomával) két nyelven beszél felsőfokon, de más nyelvtudást az önéletrajz nem említ.
Tisztelettel azt javasolnám államtitkár asszonynak, ne tűzzön olyan célt egy 18 éves diák elé, amit (már ha pontos az önéletrajza) saját maga, jóval hosszabb élete során, jó szellemi képességei birtokában sem teljesített.
*Jó, tudom, a cím a populizmus felé tett engedmény, a pontos változat úgy szólna, hogy "Érettségire lenne-e bocsátható H.R. az új rendszerben?"
Az utolsó 100 komment: